lunes, 13 de abril de 2015

"Young billionaire entrepreneur revolutionizes the blood"

http://www.gentiuno.com/08/03/2015/joven-emprendedora-multimillonaria-revoluciona-los-analisis-de-sangre/

traducido por Federico Dilla

Young billionaire entrepreneur revolutionizes blood tests
March 8, 2015
Elizabeth Holmes 7

Share the post "Young billionaire entrepreneur revolutionizes the blood"
 

Elizabeth Holmes 7
  

Elizabeth Holmes, with only 31 years, is changing the way we diagnose many diseases with the project that has been working for 11 years. This American billionaire has developed a technology pioneer in the extraction and analysis of blood "will help the disease's arrest is the earliest and easy as possible," according to the researcher tells BBC and picks.

According to Forbes magazine, Holmes, with a fortune of 4,500 million euros, is the young entrepreneur richest on the planet.

TheranosHolmes abandoned his studies in engineering at Stanford University with 19 years to start his own company, Theranos, a company hitherto unknown but private investors have bought shares worth millions of dollars, and with a clear goal, to get blood tests simpler, available for everyone and cheap.
Theranos
Theranos 2This research has changed the way blood tests, believing that there is widespread fear of needles and lack of security, availability and hygiene in many countries use. Many people, therefore, these tests asking doctors performed. Holmes has created technology that eliminates the needles and decreases the amount of blood necessary to obtain the results of some tests.

"The experience was simple, friendly employee handed me a soft washcloth and warm by the finger, wore a sort of barely felt pen physician and when I applied the vial was filled with blood. The results came to me via email 24 hours, "says a patient.
Theranos 2

His method increases blood flow and then extracted few drops of blood, which reach a tube called a cartridge Holmes 'nanotenedor'. This 'cartridge' saved microliters of a sample to "perform any combination of tests" as pointing in El Diario. Small shows are analyzed quickly on site of the firm.

Theranos partnered with the largest drugstore chain in the US, which has more than 8,500 stores nationwide, and local-called 'Wellness Centers Theranos' installed.


Joven emprendedora multimillonaria revoluciona los análisis de sangre

8 de marzo de 2015
Elizabeth Holmes 7


Elizabeth Holmes, con tan solo 31 años, está cambiando la forma de diagnosticar numerosas enfermedades con el proyecto en el que lleva trabajando 11 años. Esta multimillonaria estadounidense ha desarrollado una tecnología pionera en la extracción y análisis de sangre que “ayudará a la que la detención de enfermedades sea lo más temprana y fácil posible”, según relata la propia investigadora y recoge BBC.
Según la revista Forbes, Holmes, con una fortuna de 4.500 millones de euros, es la joven emprendedora más rica del planeta.
TheranosHolmes abandonó sus estudios de ingeniería en la Universidad de Stanford con 19 años para fundar su propia empresa, Theranos, una compañía hasta ahora desconocida pero que los inversionistas privados han comprado acciones por millones de dólares, y con un objetivo claro, conseguir pruebas de sangre más simples, disponibles para todo el mundo y baratas.
Theranos 2Esta investigadora ha cambiado la forma de realizar análisis de sangre, ya que cree que existe un temor generalizado a las agujas y falta de seguridad, disponibilidad e higiene en muchos países en su uso. Mucha gente, por lo tanto, no se realiza estas pruebas que piden los médicos. Holmes ha creado una tecnología que elimina las agujas y disminuye las cantidades de sangre necesarias para obtener los resultados de unos análisis.
“La experiencia fue sencilla, un empleado agradable me pasó una toallita suave y tibia por el dedo, usó una especie de lápiz médico que apenas sentí y cuando me lo aplicó la ampolla se llenó de sangre. Los resultados me llegaron por correo electrónico 24 horas después”, relata un paciente.
Su método aumenta el flujo sanguíneo y luego extrae pocas gotas de sangre, que llegan a un tubo en un cartucho que Holmes denomina ‘nanotenedor’. Este ‘cartucho’ guarda microlitros de una muestra para “realizar cualquier combinación de pruebas”, según apuntan en El Diario. Las pequeñas muestran son analizadas rápidamente en las instalaciones de la firma.
Theranos se asoció con la mayor cadena de farmacias de Estados Unidos, que tiene más de 8.500 comercios en todo el país, y sus locales han instalado los denominados ‘Centros de Bienestar Theranos’.

Leading with sayings

http://liderandoeltalento.blogspot.com.es/2015/03/liderando-con-dichos-populares_5.html


traducido por Federico Dilla
I have found it fun to do a literal translation, to make us think and laugh at the same time


05
MAR
2015
Leading with sayings
 José Lorenzo Moreno López /



We have spoken many times of the qualities that a leader should treasure. And we talked of Empathy, Positive Mental Attitude, Change Adaptation, Assertiveness, etc, etc, but what if we describe the qualities of a more earthy and with a vocabulary that virtually all use every day and part of our lives ?. Leading with such popular.

A leader knows that "a good listener, few words are enough" so you do not need a lot of information to get started. Supports mistake, and move on because "confession parts relay tests". He knows that "a lack of bread, cakes are good," and do what you can with what you have, not "drown in a glass of water", solving problems and not letting these take ownership of their attitude, no "down guard ", and without going" fits and starts "but planning your strategy, believing that" luck they need help ", so it starts to reach your goals.

Do not act hastily, "all of a sudden," but who knows what to demand at all times, because "when there is hunger no hard bread" and not afraid to be "falling the Rings" by example. It is not "rest on its laurels" struggle "against the odds" when they come wrongly made. It is able to "turn over the page" to forget and move on, not "poured water into the sea" doing unproductive things, because "the devil knows devil, but more for old", so put your experience serving the common goal.

A leader is clear that "time is money" and that "learning by doing", because normally "which gives first gives twice" and that "he who seeks finds," although clearly defining its objectives and priorities because "much covers little squeeze," because you have to be well prepared to do things, is that "cat with gloves, no catches mice", which will avoid you in the future "have to cop ".

To "have the upper hand," a leader must "tread lightly" explaining its goals and transmitting information to colleagues as "talking heads are better" because of no use not speak out and lie because " lies have very short legs. "

"We do not declare victory too soon" is another quality of a leader is that when you suffer a setback not spread pessimism to others, and always puts a brave face on the situation, knowing that "the procession goes inside". He is attentive and understanding with colleagues, while being demanding, because "Politeness does not courageous." A leader always tries to do things in a practical and simple way without "getting into shirts eleven staff" as is very clear that "prevention is better than cure", and for that seeks to never give a "stitch without thread" .

Another ability of a leader is "not leave for tomorrow what you can do today", knowing that it is better "not to play with fire", so do not be quick to make decisions thinking that "The early bird God helps him" and that things have their troubles, and that everything is not "blowing and making bottles". Never forget that "actions speak louder than words" and that the results are the bosses, so useless justify a failure.

Think that to get something, patience is more important than the "bread for today and hunger for tomorrow" and that to achieve the objectives, efforts must be made is that "to make an omelet you have to break several eggs" but not "ask for the impossible", ie, knowing what each partner can offer, "always putting the cards on the table" telling it like it is and "casting all the eggs in one basket", without holding anything, " leaving nothing out. "

Believes that "love is power" and that "whoever goes wrong, just wrong." It is capable of "Hats off" praising the good work done and not "take dirty linen" and "sowing discord" on your computer, because when often it is done, you go "both the pitcher to the source eventually breaks "so do not try to dodge or evade responsibility" throwing stones and hiding the hand ".

A leader does not think that "any past was better", but believes that "the best is always yet to come", so when you need not hesitate to "take the bull by the horns" because life many times we gives "a lime and sand" and that as like "one swallow does not make a summer", wins are the result of always go step by step, so he thinks, thinks and says, "dress me slowly that I hurry "because things done in haste do not lead to any positive results.



José Lorenzo Moreno López




05
MAR
2015

Liderando con DICHOS POPULARES

/
 2 Comments
Me ha parecido divertido hacer una traducción literal, para hacernos pensar y reir al mismo tiempo


Hemos hablado muchas veces de las cualidades que un líder debe atesorar. Y hemos hablado de la Empatía, Actitud Mental Positiva, Adaptación al Cambio, Asertividad, etc, etc, pero ¿qué tal si describimos esa cualidades de una manera más terrenal y con un vocabulario que prácticamente todos utilizamos día a día y que forma parte de nuestras vidas?. Liderando con dichos populares.

Un líder sabe que "a buen entendedor, pocas palabras bastan", por lo que no necesita mucha información para ponerse en marcha. Admite el error, y sigue adelante porque "a confesión de partes, relevo de pruebas". Sabe que "a falta de pan, buenas son tortas", y hace lo que puede con lo que tiene, sin "ahogarse en un vaso de agua", solucionando los problemas y no dejando que estos se adueñen de su actitud, sin "bajar la guardia", y sin ir "a tontas y a locas", sino planificando su estrategia, ya que cree que "a la suerte hay que ayudarla", por lo que se pone en marcha para alcanzar sus metas.

No actúa precipitadamente, "de golpe y porrazo", sino que sabe lo que hay que exigir en cada momento, porque "cuando hay hambre no hay pan duro", y no teme que se le "caigan los anillos" por dar ejemplo. No se "duerme en los laureles", lucha "contra viento y marea" cuando vienen mal dadas. Es capaz de "darle la vuelta a la página" para olvidar y seguir adelante, y no "echa agua al mar" haciendo cosas improductivas, porque "el diablo sabe por diablo, pero más por viejo", por lo que pone su experiencia al servicio del objetivo común.

Un líder tiene claro que "el tiempo es oro" y que "el movimiento se demuestra andando", ya que normalmente "el que da primero da dos veces" y que "el que busca encuentra", aunque definiendo muy claramente sus objetivos y prioridades porque "el que mucho abarca, poco aprieta", ya que hay que estar muy bien preparado para hacer las cosas, y es que "gato con guantes, no caza ratones", cosa que le evitará en un futuro "tener que escurrir el bulto".

Para "tener la sartén por el mango", un líder debe "hilar muy fino", explicando sus objetivos y transmitiendo información a sus colaboradores ya que "hablando se entiende la gente", pues de nada le sirve no hablar claro y mentir porque "las mentiras tienes las patas muy cortas".

"No cantar victoria antes de tiempo" es otra cualidad de un líder  y es que cuando sufre un revés no contagia su pesimismo a los demás, y siempre pone buena cara a las situaciones, sabiendo que "la procesión va por dentro". Es atento y comprensivo con sus colaboradores, sin dejar de ser exigente, porque "lo cortés no quita lo valiente". Un líder intenta siempre hacer las cosas de una manera práctica y sencilla sin "meterse en camisas de once varas", ya que tiene muy claro que "más vale prevenir que curar", y para eso procura no dar nunca una "puntada sin hilo".

Otra habilidad de un líder es "no dejar para mañana lo que puede hacer hoy", sabiendo que es mejor "no jugar con fuego", así que no se apresura en tomar decisiones pensando en que "a quien madruga, Dios le ayuda", y que las cosas tienen su dificultad, y que no todo es "soplar y hacer botellas". Nunca olvida que "obras son amores y no buenas razones", y que los resultados son los que mandan, por lo que de nada sirve justificar un fracaso.

Piensa que para conseguir algo, la paciencia es más importante que el "pan para hoy y hambre para mañana", y que para lograr los objetivos, hay que hacer esfuerzos y es que "para hacer una tortilla hay que romper varios huevos", pero sin "pedir peras al olmo", es decir, sabiendo lo que cada colaborador puede ofrecer, "poniendo siempre las cartas sobre la mesa" diciendo las cosas como son y "echando toda la carne en el asador", sin guardarse nada, ni "dejándose nada en el tintero".

Cree que "querer es poder" y que "quien mal anda, mal acaba". Es capaz de "quitarse el sombrero" elogiando el buen trabajo realizado y no "saca los trapos al sol" ni "siembra cizaña" en su equipo, porque cuando se hace muchas veces, de ir "tanto el cántaro a la fuente al final se rompe", por lo que no intenta esquivar ni eludir su responsabilidad "tirando la piedra y escondiendo la mano".

Un líder no piensa que "cualquier tiempo pasado fue mejor", sino que cree que "lo mejor siempre está por llegar", así que cuando es necesario no duda en "coger el toro por los cuernos", ya que la vida muchas veces nos da "una de cal y otra de arena", y que como al igual que "una golondrina no hace verano", los triunfos son el resultado de ir siempre paso a paso, por lo que cree, piensa y dice, "vísteme despacio que tengo prisa", ya que las cosas hechas con precipitación no conducen a ningún resultado positivo.



José Lorenzo Moreno López

What are the new social networks and specialized applications in education?

http://www.capacity.es/2015/03/cuales-son-las-nuevas-redes-sociales-y.html

traducido por Federico Dilla
What are the new social networks and specialized applications in education?

  • The Capsuled permite a los usuarios interactuar, generar y compartir contenidos y propuestas educativas de forma abierta, fácil y visual

The Capsuled allows users to interact, create and share content and educational proposals in an open, easy and visual



Specific social networks are the fastest growing. Although there are examples (few) of computerized classrooms and the presence of social tools for learning, internet has not yet penetrated into the school to improve teaching possibilities.
In order to become a meeting point for teachers, students and families of schools and the Catalan publishing Tekman The Capsuled has launched an educational social network created in Spain with which users can interact, create and share content and proposals Open educational, easy and visual way.
"Society is undergoing major changes and many schools are rethinking the traditional educational model," explained the project managers in a statement. In this platform you can share educational content cut, report what is happening both inside and outside the classroom as well as provide knowledge and enhance learning.
Available for Android and iOS próximamete the platform structure differs from traditional forums and takes elements of traditional social networks to organize a "timeline" in the style of Facebook, allowing you to view various contents at a time or post entries , in turn, can be discussed by users. To differentiate the types of content, each issue will feature a color depending on whether is aimed at schools, families or be read by everyone.
"Good ideas can change attitudes and attitudes can change the world. The project aims to break the existing walls far between school and family: the family wants to get involved in the education of children and the school wants to be fully transparent, open to the world and explain what they are their educational plans, "says Enric del Pozo, Tekman CEO.



Virtual environments come into the classroom
BESIDES THIS EXAMPLE, THOUGHT FOR THE TEACHER PART, MANY TEACHERS HAVE BEGUN TO INCLUDE IN ITS CLASS PLATFORMS AND SOCIAL NETWORKS IN THE INTERESTS OF IMPROVING THE FORMATION OF THEIR STUDENTS. THE FIRST PLACE WHERE IS EMPEZARÓ TO EXPERIENCE THE POSSIBILITIES OF INTERNET IN EDUCATION DATA OF 1995 WITH classmates. CURRENTLY THERE ARE DIFFERENT TOOLS AS EDMONDO, THOUGHT FOR TEACHERS-STUDENTS AND SERVE CONNECTION TO MAKE UP BY PARENTS. ANOTHER EXAMPLE IS iversity, ALLOWING TO MANAGE THE COURSES.
Also related to the education sector but located outside it is RedAlumnos, which gives the possibility of main teach online form. Other services used by some teachers without an established protocol have started several years to make war on your own is Lectrio, integrating other services cloud storage and is designed to accommodate the notes and comments to subsequently be consulted by students. Designed as a repository and to prepare classes, Eduteka is another example which, together with Moodle virtual environments allow host data and information relevant to the subjects.
As if it were a convecional networks like Facebook but destined to class, Sangakoo can create a profile used to connect to other perosonas and practice exercises, alm like Didactalia

'Remind', an app to communicate to students and teachers

‘Remind’, una app para comunicar a alumnos y profesores
'Remind', an app to communicate to students and profesoresTras reach 23 million users in the US, arrives in Spain Remind, an app that offers free, secure and simple system of instant communication between teachers, students and parents.
With this tool, teachers can post messages, pictures or documents to mobile students or parents privately, as information only travels in one direction.
Once downloaded the app, available for iOS and Android, students and parents can receive notifications by the teacher about test scores, the tasks at home, schedule tours, etc.
Teachers can create virtual classrooms and send messages as SMS or email to their students. The phone numbers of both teachers and students are confidential; On the other hand, all messages are recorded and can not be edited.



Source: J M Sánchez (abc)

¿Cuáles son las nuevas redes sociales y aplicaciones especializadas en educación?

  • The Capsuled permite a los usuarios interactuar, generar y compartir contenidos y propuestas educativas de forma abierta, fácil y visual


Las redes sociales específicas son las que más crecen. Aunque hay ejemplos (escasos) de aulas informatizadas y con presencia de herramientas sociales para aprender, internet aún no ha penetrado en la escuela para mejorar las posibilidades pedagógicas.
En aras de convertirse en un punto de encuentro para profesores,e centros educativos y familiares de alumnos, la editorial catalana Tekman ha lanzado The Capsuled, una red social educativa creada en España con la que los usuarios podrán interactuar, generar y compartir contenidos y propuestas educativas de forma abierta, fácil y visual.
«La sociedad está experimentando cambios importantes y muchas escuelas se están replanteando el modelo educativo tradicional», explican los responsables del proyecto en un comunicado. En esta plataforma se podrá compartir contenidos de corte educativo, informar de lo que sucede tanto dentro como fuera del aula, así como dotar de conocimientos y mejorar el aprendizaje.
Disponible para Android y próximamete para iOS, la estructura de la plataforma difiere de los tradicionales foros y toma elementos de las redes sociales tradicionales para organizar un «timeline» al más puro estilo de Facebook, permitir ver varios contenidos a la vez o publicar entradas que, a su vez, pueden comentarse por otros usuarios. Para diferenciar los tipos de contenidos, cada publicación contará con un color en función de si va dirigido a escuelas, familias o para leerse por todos los públicos.
«Las buenas ideas pueden cambiar actitudes y las actitudes pueden cambiar el mundo. El proyecto pretende romper los muros existentes hasta ahora entre escuela y familia: la familia desea implicarse en la educación de los niños y la escuela desea ser totalmente transparente, abrirse al mundo y explicar en qué consisten sus planes educativos», señala Enric del Pozo, director general de Tekman.

Los entornos virtuales entran en el aula