viernes, 8 de mayo de 2015

Business in Japan

http://negociosenjapon.com/el-mercado-imparable-de-la-tercera-edad-en-japon/

traducido por Federico Dilla

Business in Japan
negocios en japon
Many countries in the world are seeing the implications of having aging populations. One is having to finance a health system to serve the increasing demand of a growing population that demands quality of life.

Addressing this demand represents a huge market opportunity. Japan can lead this phenomenon and set an example for all other countries with an aging unabated, with low birth rates and a sustained increase in population longevity.

The market opportunity is to help all seniors, not just the most dependent. Most of the population begins to need external care to 75 years and some to 80 and 90. Thus many elderly live their lives self-sufficiently, with only minimal assistance. It is a market that needs professionals to find how to meet all your needs, which requires innovation in many areas and new products.



Business in Japan
ipad senior negociosenjapon


The market for seniors in Japan accounts for 25% of the population

Companies know that is a big market and is expected to grow to 40% of the population within four decades. There is no doubt that the sector that encompasses all services to improve the quality of life of older people will be a big, broad and diverse market. Japan will set an example for all other developed countries, which are also experiencing an aging population, to a lesser extent. The proportion of aging population in Japan exceeds more than twice the global average.

The last to realize the opportunity of this market are IBM and Apple, who just released the new iPad for seniors.

The iPad is designed to facilitate greater communication with family and friends, health control and help them make buying goods and services.

In addition to the native Apple applications such as FaceTime, Messages, Mail, and iCloud Photos, iPad exclusive applications also leads IBM to serve seniors, and alerts as reminders to take medication, exercise, maintain a healthy diet and make buying online form.

ipad senior negociosenjapon

The aim is that in 2020, 4 or 5 million older Japanese are using iPads. An extra service will be offered by the company Japan Post Group, which already makes regular visits to elderly clients.

The experience of aging Japan may be instructive for other countries. We will witness how faces the challenge of managing limited in terms of health care resources, and how to determine the role of the private sector, both in the care of the elderly as in developing products and services that improve their quality of life. Valuable lessons can come from how Japan used innovation to support care from home to see the increasingly numerous elderly people living alone in cities of Japan.

NEGOCIOS EN JAPON

Muchos países en el mundo están viendo las implicaciones de tener poblaciones envejecidas. Una de ellas es tener que financiar un sistema de salud que de servicio a la creciente demanda de una población cada vez mayor, que demanda calidad de vida.
Hacer frente a esta demanda representa una oportunidad de mercado enorme. Japón puede liderar este fenómeno y servir de ejemplo para todos los demás países, con una población que envejece de forma imparable, con tasas de natalidad bajas y un aumento sostenido de la longevidad.
La oportunidad de mercado está en ayudar a todos los mayores, no sólo a los más dependientes. La mayor parte de la población no empieza a necesitar cuidados externos hasta los 75 años, y algunos hasta los 80 y 90. Por tanto muchos mayores viven sus vidas de forma autosuficiente, con tan sólo un mínimo de asistencia. Es un mercado que necesita de profesionales que encuentren cómo satisfacer todas sus necesidades, que requiere innovación en muchos ámbitos y productos nuevos.

negocios en japon

El mercado de la tercera edad en Japón supone el 25% de la población
Las compañías saben que es un mercado grande y que se espera que crezca hasta el 40% de la población dentro de 4 décadas. No hay duda de que el sector que engloba todos los servicios para mejorar la calidad de vida de los mayores será un mercado grande, amplio y diverso. Japón supondrá un ejemplo para todos los demás países desarrollados, que también están experimentando envejecimiento de la población, aunque en menor medida. La proporción de población envejecida de Japón supera en más del doble la media global.
Los últimos en darse cuenta de la oportunidad de este mercado han sido IBM y Apple, quienes acaban de lanzar el nuevo iPad para la tercera edad.
El iPad está diseñado para facilitar la comunicación de los mayores con sus familiares y amigos, controlar la salud y ayudarles a hacer la compra de bienes y servicios.
Además de las aplicaciones nativas de Apple, como FaceTime, Messages, Mail, iCloud y Photos, el iPad también lleva aplicaciones de IBM exclusivas para atender a personas mayores, como recordatorios y alertas para tomar la medicación, hacer ejercicio, mantener una dieta sana y hacer la compra de forma online.
ipad senior negociosenjapon
El objetivo es que en 2020, 4 ó 5 millones de japoneses mayores estén usando iPads. Será un servicio extra que ofrecerá la compañía Japan Post Group, quien ya realiza visitas periódicas a sus clientes de la tercera edad.
La experiencia del proceso de envejecimiento de Japón puede ser instructiva para otros países. Seremos testigos de cómo afronta el reto de gestionar recursos limitados en términos de atención médica, y cómo determina el rol del sector privado, tanto en el cuidado del mayor como en el desarrollo de productos y servicios que mejoren su calidad de vida. Lecciones muy valiosas pueden venir de cómo Japón usa la innovación para apoyar el cuidado desde casa para los cada ves más numerosos mayores que viven solos en las ciudades de Japón.

How is politically organized Beijing ?,

http://proyectodragon.accesoglobal.info/nota/serie-organizacion-politica-de-china-i/

traducido por Federico Dilla

How is politically organized Beijing ?, This is the response that attempts to answer this series entitled "Political Structure of China" items. Here the first delivery.


China is synonymous with complexity. Both its history, economy, language, culture, law and any aspect that we intend to address, you will require to be predisposed to find something that is far from simple. Most of the time it seems, differs considerably from what it is. The political aspect of the Asian giant is no exception to this, hence from Dragon Project aim with this series of articles entitled "Political Structure of China", explain how the power is distributed institutionally and what are the relations between those bodies.

The landscape of Chinese political institutions is far more varied than we can find in a country of the "western" type, such as Argentina, where the state is constitutionally divided into three branches: executive, legislative and judicial. They proclaimed independent (discussion beyond the scope of this article) and their functions are clearly defined and the distribution of power within each of them is pretty clear too. Focusing on the President (or Prime Minister) is the executive branch of the Legislature so atomized is divided between senators and deputies, and the Judiciary among the judges.

To start analyzing the Chinese case, the first thing with which one will find inescapably, is with the ubiquitous Chinese Communist Party which is not uncommon to hear that concentrates all power. However a little more careful analysis will find that China's political system is not monopoly and has a rigid hierarchical structure. Statement justifying that will be along the series.

We highlight as the main political institutions as follows:

Chinese Communist Party (CCP)
The Popular Liberation Army (EPL)
The (E)
The National People's Congress (NPC)
Policy of the Chinese People's Consultative Conference (CPPCC)
The eight minority political parties.
It must also be noted that apart from these political institutions slowly but steadily, begin to take hold other political actors begin to express themselves on various topics. Among them we have the increasingly diverse media, micro-bloggers, private and state companies, research centers official and quasi-official, academic, official associations and NGOs.

Overview of the Chinese political system



As shown in the graph, the CCP extends his arms to each of the political institutions, although not completely absorbed. However, from a legal point of view, the attribution of these powers is somewhat ambiguous. The CCP is named 5 times in the preamble to the 1982 constitution, but is not mentioned in any of the articles of the constitution.

First, the CCP controls the People's Liberation Army which counts among its ranks with approximately 2.25 million soldiers and the People's Armed Police Popular that it is a paramilitary force with a staff of approximately 1.5 million soldiers. Furthermore, it also controls the internal security forces that have between 800,000 others.

The party delegates the implementation of the management of the daily affairs of the country to the institution of the state, led by the State Council, including the Ministers and committees of local governments (provinces). What happens is the highest ranking official in each administrative division (province, county or town) in the vast majority of cases have any position within the party. That is, although formally there is a split party - state control of the former over the latter very strong.

On the other hand, according to the Chinese Constitution, the National People's Congress controls the State Council, as well as four other institutions: the presidency, the Supreme People's Court, the prosecutor and the military. But again, the practice differs from the legally enshrined. It happens that the CNP and the legislature in the various administrative levels, is controlled by the CCP, leaving its oversight over other institutions fairly limited. NPC deputies approve all budgets, reports agency and the appointment of personnel who will are required. Arguably the power of CNP summarized the possibility of starting or polishing the laws that the CCP needs to achieve its economic, political and social purposes.

There are also two other institutions that are part of the Chinese political system, although its power is substantially lower. First we have the Political Consultative Conference of the Chinese People (CPPCC) to whom the Party and State will consult political issues. And secondly we have 8 minority political parties of China, known as the "democratic parties". All these parties were established before the Communists took power in 1949, but have sworn allegiance to the CCP and accept his leadership. The existence of these minor parties allows the CCP describe the political system in China as "multi-party cooperation and political consultation led by the CPC."

So far the first article of the "Organization Policy China" series. Only they have detailed the main political bodies and mentioned the role of each of them and their relationship with the CCP. In subsequent parts you will delve into each of these institutions, of which one can say that they are rather complicated.

¿Cómo se organiza políticamente Beijing?, esta es la respuesta que intenta responder esta serie de artículos titulados “Estructura Política de China”. Aquí la primera entrega.


China es sinónimo de complejidad. Tanto su historia, economía, lenguaje, cultura, derecho y cualquier aspecto que pretendamos abordar, va a requerir estar predispuesto a encontrarse con algo que lejos está de ser simple. La mayoría de las veces lo que parece, dista considerablemente de lo que es. El aspecto político del gigante asiático no escapa a ello, de ahí que desde Proyecto Dragón pretendemos con esta serie de artículos titulados “Estructura Política de China”, explicar cómo se encuentra repartido institucionalmente el poder y cuáles son las relaciones entre esos órganos.
El panorama de instituciones políticas chinas es bastante más variopinta de la que podemos encontrar en un país de los denominados “occidentales”, como ser Argentina, en donde el estado se encuentra constitucionalmente dividido en 3 poderes: ejecutivo, legislativo y judicial. Se proclaman independientes (discusión que excede el marco del presente artículo) y sus funciones se encuentran claramente delimitadas y el reparto del poder dentro de cada uno de ellos es bastante claro también. Concentrándose en el Presidente (o primer ministro) se encuentra el Poder Ejecutivo, de manera atomizada el Poder Legislativo se reparte entre senadores y diputados, y el Poder Judicial entre los jueces.
Al empezar a analizar el caso chino, lo primero con lo que uno se va a encontrar de manera ineludible, es con el omnipresente Partido Comunista Chino del cual no es infrecuente escuchar que concentra todo el poder. No obstante un análisis un poco más cuidadoso dará cuenta de que el sistema político chino no es monopólico ni tiene una estructura jerárquica rígida. Afirmación que se irá justificando a lo largo de la serie.
Podemos destacar como las principales instituciones políticas las siguientes:
  • Partido Comunista Chino (PCCh)
  • El Ejército Popular de liberación (EPL)
  • El Estado (E)
  • El Congreso Nacional del Pueblo (CNP)
  • Conferencia Consultiva Política del Pueblo Chino (CCPPC)
  • Los ocho partidos políticos minoritarios.
Es menester destacar también que al margen de estas instituciones políticas, de manera lenta pero constante, empiezan a tomar fuerza otrosactores políticos que empiezan a expresarse en relación a diversas temáticas. Entre ellos contamos los cada vez más diversos medios de comunicación, micro-bloggers, empresas privadas y estatales, centros de investigación de carácter oficial y cuasi oficial, académicos, asociaciones oficiales y organizaciones no gubernamentales.
Vista general del sistema político Chino

Como puede observarse en el gráfico, el PCCh extiende sus brazos hasta cada una de las instituciones políticas, aunque no las absorbe completamente. No obstante, desde el punto de vista legal, la atribución de todos estos poderes es un tanto ambigua. El PCCh es nombrado 5 veces en el preámbulo de la constitución de 1982, pero no se lo menciona en ninguno de los artículos de la constitución.
En primer lugar, el PCCH controla el Ejército Popular de Liberación que cuenta entre sus filas con aproximadamente 2.25 millones de soldados y también a la Policía Popular Armada del Pueblo que se trata de una fuerza paramilitar con un personal de aproximadamente 1.5 millones uniformados. Asimismo, controla también las fuerzas internas de seguridad entre las que contamos otras 800.000 personas.
El partido delega la implementación de la administración de los asuntos diarios del país a la institución del Estado, encabezada por el Consejo de Estado que incluye los Ministros y comisiones de los gobiernos locales (Provincias). Lo que sucede es que el funcionario de máxima jerarquía en cada división administrativa (Provincia, Condado o Pueblo) en la amplísima mayoría de los casos tiene algún cargo dentro del partido. Es decir, si bien formalmente hay una escisión Partido – Estado, el control del primero sobre el segundo muy fuerte.
Por otro lado, de acuerdo a la constitución China, el Congreso Nacional del Pueblo controla al Consejo de Estado, así también como a otras cuatro instituciones: la presidencia, la Corte Suprema Popular, la fiscalía y las fuerzas militares. Pero de nuevo, la práctica difiere de lo consagrado legalmente. Sucede que el CNP, así como el órgano legislativo en los diferentes niveles administrativos, está controlado por el PCCh, quedando su función de supervisión sobre las otras instituciones bastante acotado. Los diputados del CNP aprueban todos los presupuestos, reportes de las agencias y las designaciones de personal que se le son exigidos. Podría decirse que el poder del CNP se resume a la posibilidad de iniciar o pulir las leyes que el PCCh necesita para la consecución de sus fines económicos, políticos y sociales.
Existen también otras dos instituciones que forman parte del sistema político chino, aunque su poder es sustancialmente menor. En primer lugar tenemos la  Conferencia Consultiva Política del Pueblo Chino(CCPPC) a quien el Partido y el Estado le consultan cuestiones políticas. Y en segundo lugar tenemos los 8 partidos políticos minoritarios de China, conocidos como los “partidos democráticos”. Todos estos partidos fueron establecidos antes de que los comunistas tomaran el poder en 1949, pero han jurado lealtad al PCCh y aceptan su liderazgo. La existencia de estos partidos minoritarios permite al PCCh describir el sistema político de chino como de “consulta política y cooperación multipartidaria dirigida por el PCCh”.
Hasta aquí el primer artículo de la serie “Organización Política de China”. Solamente se han detallado los principales órganos políticos y se ha mencionado la función de cada uno de ellos y su relación con el PCCh. En las siguientes entregas se profundizará en cada una de estas instituciones, de las cuales se puede adelantar que son harto complejas.

How to Make Your WordPress Blog Successful?

http://berlin.fortuneinnovations.com/how-make-your-wordpress-blog-successful

traducido por Federico Dilla

How to Make Your WordPress Blog Successful?


WordPress is the most popular Content Management System which makes the process of updating and managing the website’s content easier. It certainly beats the technique of building a static site using a website builder. It’s basically designed to keep your site updated all the time. There are lots of plugins and systems that make the process of creating, publishing and sharing much easier.
Here are some tips to make your WordPress blog successful:
1. Publish regularly: Publishing regularly doesn’t mean that you need to set a date for each post and write something on that day. You need to have a structured plan for that and you also need to stick to your plan.
Plan structure will vary for different sites, but it probably includes:
  • Planning the schedule to publish your content
  • Identifying the ideas on what to post
  • Drafting new posts
  • Preparing content stuffs like images and videos if required
  • Editing posts
  • Publishing posts
  • Sharing posts and promoting them to attract the readers
2. Share content: Sometimes, even if your blog is full of well-written, engaging and professional content, people would not be seeing it until you tell them about that. Your strategy for increasing your site traffic will include SEO; but you also need to include broadcasting where you tell people about how good your site is. 
Here are some ways through which you can share your content:
  • Social media: You can share your content on social networks like LinkedIn, Twitter, Pinterest, Facebook, Reddit and many more. 
  • Email: Those who have subscribed to your site will automatically receive a notification via email whenever you publish any new content on the site.  
  • RSS feeds: One good feature of WordPress CMS is that, it automatically generates an RSS feed for all your posts and comments. Giving a link to this in a prominent place on the site makes it easier for the users to subscribe.
  • Newsletter: Make use of mailing services to brief out your content to the subscribers. It definitely gives you more control than the auto generated mails.  
3. Manage subscribers and comments: If you wish to build audience through the website or if you are posting something that would bring you an income, you definitely have to be engaged with your readers to make sure that, they visit your site again and also recommend your site to their friends and colleagues. You can make use of social media to do this effectively. The best way is to build a community of readers and make them feel that your website is loyal. 
Building a blog or a website and sustaining it is really difficult as you have to keep generating the ideas for new contents, publishing engaging posts, etc. It’s not just about creating the content; you also need to share your content so that the people will get to know about it. 
Fortune Innovations Berlin, a top-tier WordPress web development company has diverse experience in web development and has adroit developers who are capable of providing the best web solutions at a moderate cost. Drop us a query for any requirements on web design and development. We’ll get back with an ideal solution at the earliest.

Cómo hacer que su WordPress blog exitoso?

Enviado por cadmin el Mié, 06/05/2015 - 06:59
WordPress es el Sistema de Gestión de Contenidos más popular que hace que el proceso de actualización y gestión de contenido de la página web más fácil. Es mucho mejor que la técnica de la construcción de un sitio estático utilizando un constructor de sitio web. Es básicamente diseñado para mantener su sitio actualizado todo el tiempo. Hay un montón de plugins y sistemas que hacen que el proceso de crear, publicar y compartir mucho más fácil.

Estos son algunos consejos para hacer que su blog de WordPress con éxito:

1. Publicar regularmente: Publishing regularidad no significa que es necesario establecer una fecha para cada puesto y escribir algo en ese día. Usted necesita tener un plan estructurado para eso y también tiene que cumplir con su plan.

Estructura del Plan variará para diferentes sitios, pero probablemente incluye:

Planificar el calendario para publicar tu contenido
La identificación de las ideas sobre qué publicar
Redacción nuevos mensajes
Preparación de las materias de contenido como imágenes y videos, si es necesario
Edición de mensajes
Mensajes Publishing
Compartiendo puestos y promoción de las mismas para atraer a los lectores
2. Compartir contenido: A veces, incluso si tu blog está lleno de bien escrito, con la participación y el contenido profesional, la gente no estaría viendo hasta que usted les diga sobre eso. Su estrategia para aumentar su tráfico del sitio incluirá SEO; pero también hay que incluir a transmitir cuando le dices a la gente acerca de lo bueno que es su sitio.

He aquí algunas maneras en que usted puede compartir su contenido:

Los medios sociales: Usted puede compartir su contenido en redes sociales como LinkedIn, Twitter, Pinterest, Facebook, Reddit y muchos más.
Email: Los que han suscrito a su sitio recibirán automáticamente una notificación por correo electrónico cada vez que se publique nuevo contenido en el sitio.
Fuentes RSS: Una buena característica de WordPress CMS es que, se genera automáticamente un canal RSS para todos tus mensajes y comentarios. Dar un enlace a esta en un lugar prominente en el sitio hace que sea más fácil para los usuarios suscribirse.
Newsletter: Hacer uso de los servicios de correo para informar a cabo su contenido a los suscriptores. Definitivamente le da más control que el auto genera mails.
3. Administrar suscriptores y comentarios: Si usted desea construir audiencia a través de la página web o si estás escribiendo algo que traería un ingreso, que sin duda tiene que comprometerse con sus lectores para asegurarse de que, visitan su sitio de nuevo y también recomendar su sitio a sus amigos y colegas. Usted puede hacer uso de los medios sociales para hacerlo de manera eficaz. La mejor manera es crear una comunidad de lectores y hacerles sentir que su sitio web es leal.

La construcción de un blog o una página web y el mantenimiento es muy difícil ya que tienes que seguir generando las ideas para nuevos contenidos, la publicación de mensajes que participan, etc. No se trata sólo de crear el contenido; también es necesario para compartir su contenido para que la gente va a conocer al respecto.

Innovaciones Fortune Berlín, a WordPress empresa de desarrollo web de primer nivel tiene diversa experiencia en el desarrollo web y tiene desarrolladores hábiles que son capaces de proporcionar las mejores soluciones web a un costo moderado. Envíenos una consulta para cualquier requisito de diseño y desarrollo web. Nos pondremos en contacto con una solución ideal a la mayor brevedad.

miércoles, 6 de mayo de 2015

What can make an influencer for a brand ?:


http://check2.me/que-inversion-hay-que-hacer-para-aumentar-el-valor-con-influencers/

traducido por Federico Dilla


No doubt you've probably already found numerous posts like ours talking about how important it is for your brand the influencer, the value it can bring you, but do you really know how much you should invest in content marketing?

I recently came across this report: http://bit.ly/1ccAT80

The study belongs to http://www.tapinfluence.com, probably the most knowledgeable of this connecting brands with influencers. We invite you to think of a brand ... safe working with them.

Faquir

What can make an influencer for a brand ?:

Increase in the target value: If affinity with appropriate influencers, your audience, it's yours, it's like your brand.
Build trust: When someone searches for any information on a product relies on its influencers. 75% of the audience does not believe in advertising, however, 92% believe in a brand review. Build a relationship with these influencers, it allows you to achieve "Awarness" in your target.
Generate engagement: The print media or television media are passive. The impact lasts as long as the time it takes the memory takes to forget. Getting 5,000 people, which is no small feat, discuss, discuss and share information about your brand, makes your product remains in the memory of your audience. Otherwise it is because it is hidden in all timelines of blogs, Facebooks, Twitters, intagrams, pinterests ... and the rest of the influencers. Google always cast a hand to locate the content if it is associated with your keywords.
But there is one thing you can read in this post that is the most important: should invest between 15% and 30% of your budget on content marketing and Influencers. Their reasons are very powerful:

Integrate the content of your brand in the conversation of the influencers. But we must not stop there, the content must carry a call to action (call-to-action) to your marketing goals. This is the most powerful way to get the three points above: Trust, Engagement and value.

"Increase in the target value: If there is affinity
with the right influencers, your audience, which is yours,
it's like your brand "
In addition to sign each letter of this post, our reasons are also of common sense:

Collect all GRP`s you can achieve with maximum investment of your latest television campaign, how long does the first wave a month? Perfect, you had passes in prime time, is also a product placement by the terms of an audience leader, you have total reached 10,000,000 million people? Great !!

How many have commented on your ad? Do many? and that, how much is it? How many have shared it? and among them, how many have you recommended a product? And we know that they do it but how do you measure ?: postcampaña based on questionnaires. After a month? and then how many would agree? A good string of questions that always arise after a traditional campaign.

Here are the answers contained in Marketing:

Add the followers, 'I like', fans and other data channels, will have a social impact, very close to your 10,000,000, insurance and also see real-time:

Engagement
Value
Reviews
Broadcasting
Passion
Involvement
Recommendation
"Passion and engagement are at the heart of What Makes a modern influencer"

Ah !! you do not have a huge budget and you can only spend 1,000 euros, a third of your benefit and want to reinvest in your company, then done!

As content marketing activities and involve a living people, everything is customizable, surely not get a celebrity to recommend your product or maybe yes, as it beater your product, and your human communication.

Still, surely there is someone who cares for you, we all have our audience, because content marketing, everything is personal, customizable and emotional.

Do not you believe it? you just have to do a post with pictures of people talking about completely personalized content to each. Instead, on television or the press it is mostly flat, with the beast, the same message to an unknown number of people. If you already can even customize a hazelnut cream container in the supermarket, why you will not customize your communication?

In this age we live in the advertising impact goes far beyond a specified level, the involvement of people required to reach many others. Put name and avatars to your marketing plans and get something unimaginable until now: relationships around your brand.


Sin duda ya te habrás encontrado infinidad de posts como los nuestros hablando de lo importante que es para tu marca elinfluencer, por el valor que le puede aportar, pero, ¿realmente sabes cuánto debes invertir en marketing de contenidos?
Hace poco nos encontramos con este informe: http://bit.ly/1ccAT80
El estudio pertenece a  http://www.tapinfluence.com,  probablemente de los que más saben de esto de conectar marcas con influencers. Te invitamos a que pienses en una marca… seguro que trabaja con ellos.
Faquir
¿Qué puede hacer un influencer por una marca?:
  • Aumentar el valor dentro del target: Si hay afinidad con los influencers adecuados, a tu audiencia, que es la suya, le gustará más tu marca.
  • Generar confianza: Cuando alguien busca alguna información sobre un producto confía en sus influencers. El 75% de la audiencia no cree en la publicidad, sin embargo, un 92% cree en la opinión sobre una marca. Construir una relación con estos influencers, te permite alcanzar “Awarness” en tu target.
  • Generar engagement: Los medios impresos o la televisión son medios pasivos. El impacto dura lo mismo que el tiempo que tarda la memoria tarda en olvidarlo. Conseguir que 5.000 personas, que no es moco de pavo, comenten, discutan y compartan información de tu marca, hace que tu producto permanezca en la memoria de tu audiencia. Si no lo hace es porque queda escondido entre todos los timelines de los blogs, facebooks, twitters, intagrams, pinterests… y demás de los influencers. Google siempre echará una manita para localizar el contenido si está asociado a tus palabras clave.
Pero hay un dato que podemos leer en este post que es el más relevante: DEBES INVERTIR ENTRE EL 15% y EL 30% DE TU PRESUPUESTO en Marketing de contenidos e Influencers. Sus razones son muy poderosas:
Integrar el contenido de tu marca en la conversación de los influencers. Pero, no hay que quedarse ahí, el contenido debe llevar una llamada a la acción (Call-to-action)  hacia tus objetivos de Marketing. Esta es la forma más poderosa de conseguir los tres puntos anteriores: Confianza, Engagement y valor.
“Aumentar el valor dentro del target: Si hay afinidad
con los influencers adecuados, a tu audiencia, que es la suya,
le gustará más tu marca”
Además de suscribir cada letra de este post, nuestras razones son también de sentido común:
Suma todos los GRP`s  que puedes alcanzar con el máximo de inversión de tu última campaña de televisión, ¿cuánto tiempo dura la primera oleada un mes? Perfecto, has tenido pases en prime time, además un product placement con las menciones de un líder de audiencia, ¿en total has llegado a 10.000.000 millones de personas? ¡¡¡genial!!
¿Cuántas han comentado tu anuncio? ¿muchas? y eso,¿cuánto es? ¿Cuántas lo han compartido? y entre ellas, ¿cuántas han recomendado tu producto? Ya tenemos claro que lo hacen pero, ¿cómo lo puedes medir?: en base a cuestionarios postcampaña. ¿Después un mes? y ¿cuántos se acordarían entonces? Una buena ristra de preguntas que siempre surgen tras una campaña tradicional.
Aquí tienes las respuestas en Marketing de contenidos:
Suma los followers, ‘me gusta’, fans y demás datos de sus canales, tendrás un alcance social, muy cerca de tus 10.000.000, seguro y ,además, en tiempo real verás:
  • Engagement
  • Valor
  • Comentarios
  • Difusión
  • Pasión
  • Involucración
  • Recomendación
“Passion and engagement are at the heart of what makes a modern influencer”
¡¡Ah!! que no tienes un inmenso presupuesto y solo puedes invertir 1.000 euros, que es un tercio de tu beneficio y quieres reinvertir en tu empresa, pues ¡hecho!
Al ser el Marketing de contenidos una actividad viva e involucrar a personas, todo es adaptable, seguramente no consigas a una celebrity para que recomiende tu producto o tal vez sí, según lo molón que sea tu producto, y lo humano de tucomunicación.
Aún así, seguro que hay alguien que se interesa por tí,  todos tenemos nuestro público, porque en el Marketing de contenidos, todo es personal, adaptable y emocional.
¿No te lo crees? solo tienes que ver un post con fotos de personas hablando de contenido completamente personalizado a cada uno. En cambio,  en televisión o prensa es todo plano, a lo bestia, el mismo mensaje a un número indeterminado de personas. Si ya puedes hasta personalizar un envase de crema de avellanas en el hipermercado, ¿por qué no vas apersonalizar tu comunicación?
En esta era que vivimos el impacto publicitario va mucho más allá de un dato plano, se requiere la involucración de las personas para llegar a otras muchas. Pon nombre, apellidos y avatares a tus planes de marketing y conseguirás algo inimaginable hasta ahora: relaciones en torno a tu marca.

lunes, 4 de mayo de 2015

Theatre, Life and The Afterlife: Tomb Decor of the Jin Dynasty from Shanxi

http://asianartnewspaper.com/article/theatre-life-and-afterlife-tomb-decor-jin-dynasty-shanxi

traducido por Federico Dilla

Theatre, Life and The Afterlife: Tomb Decor of the Jin Dynasty from Shanxi
by administrator,
Wednesday, February 29, 2012 - 15:54

FOR THOUSANDS OF years, the Chinese have been preoccupied with creating a burial culture which was fuelled by a belief in the afterlife. The enormous resources devoted to the construction and furnishing of tombs were supported by the practice of ancestor worship, the extended family and social structure and by the Confucian ideals of filial piety. Until 1949, tombs in China were sacrosanct. Subsequently, a branch of modern archaeology known as muzang kaogu,‘archaeology of burials’ was introduced wherein the collecting and preservation of excavated material was aimed at longterm investigation of the information they impart.
 
Since the 1950s, many brick tombs have been unearthed in Shanxi, north central China. They were concentrated around Pingyang in the south, where places including Houma have yielded some 30 tombs. They belonged to the Han Chinese, who were not part of the nobility living in the area and might be dated from the 12th to the 14th centuries, spanning the late Northern Song (960-1127), the Jin (1115-1234) and the Yuan (1279-1368) dynasties. The Jin was part of a succession of non-Chinese empires together with the Liao (916-1125) and the Xixia (1038-1227) which co-existed with Song China. Early in the 12th century, forest dwellers known as the Jurchen, who spoke an Inner Altaic language, had conquered the Manchurian heartland. In 1115, their leader, Aguda (r.1113-1123), named his Chinese-style dynasty, Jin, meaning ‘gold’, which was found in their homeland on the Ashi river, a tributary of the Sungari. They began to sweep southwards, and eventually held much of north China.
 
By Chinese standards, the Jin had a relatively short tenure of 119 years, but most of the brick tombs found were constructed during this time. The most spectacular was unearthed in July 2009 when construction workers renovating a staff residence in Jishan county, Shanxi, hit a brick wall while digging underground. They contacted the local museum and an excavation that ensued revealed an ancient brick tomb dating from the Jin which housed a raised coffin. The tomb was distinguished by largescale brick wall carvings of an extraordinary and rare intensity. It weighed 365 kg and has since been reconstructed above ground with its interior relief carvings intact. Moreover, it has travelled outside China for the very first time to form the basis of this exhibition, Theatre, Life & the Afterlife: Tomb Decor of the Jin Dynasty from Shanxi, supported by 90 sculpted brick objects from recent discoveries. A special partnership between the China Institute and the Shanxi Provincial Museum, Taiyuan, the show which is curated by its Director Shi Jinming, has no precedent. It features traditional tomb brick carving, a particular genre of Chinese folk art for the first time in the US, where it is largely unknown. What sets the southern Shanxi carvings apart are their distinct character. They were fashioned from sophisticated brick carving techniques with subject matter demonstrating a fascination for the theatre, opera and drama.
 
That popular amusement meant for the living should feature in tombs might be placed in its context. Chinese funerary architecture like traditional architecture, was not a specialised profession as it is in the west. There were no architects in the western sense of the word. For generations, unknown builders and master craftsmen constructed built forms relying on the timber frame, the foundation platform and the decorative roof as core structures, using mainly wood. Brick, stone, mud-earth, ceramic tile and metal were also used. Brick which is clay, kneaded, moulded and baked by fire, was used for tombs as early as the Warring States period (475-221 BC) and certainly by at least the Han dynasty (206 BC-220). It was not limited to the Jin.
 
‘In China, brick was used primarily for the construction of pagodas and tombs. Chinese architecture above ground was usually made by timber framing. Architecture intended to endure, such as pagodas and tombs, had logical brick structures,’ says exhibition guest scholar, Nancy Shatzman Steinhardt, Professor of East Asian Art and Curator of Chinese Art at the University of Pennsylvania. ‘The brick is used as wall surface,’ she adds. ‘The only options for walls are brick, stone or wood. Wood is never used, and brick is rare. Almost all Chinese tombs from the Han onwards have brick walls, either decorated with relief sculpture like these walls or covered with a smooth surface and painted. Lacquer might be used for a sarcophagus, but never for the walls.’
 
Historically, Chinese tomb architecture has been the art of craftsmen. Tombs were individually made. Those working on them included bricklayers, stone carvers, decorative painters as well as artisans from workshops who collaborated to make mural and relief carvings. ‘Shanxi craftsmen of the Song, Jin and Yuan dynasties were renowned for brick carving in tombs. They practised the art by chiselling figures and motifs from low-fired bricks which could be plain, painted or glazed. This exhibition however, is about a very specific subset of Chinese brick carving,’ Prof Steinhardt goes on to say. ‘The art of brick carving may have been indigenous, and special to Shanxi, but it was not unique. What is unique is the elaboration of the carved decoration of these southern Shanxi specimens. Tomb walls have been decorated with carved brick and paint since the first millennium BC. However the tombs from which the exhibition material is derived have an unusually intense, detailed and extensive level of decoration. No similarly extensive group of tombs is known elsewhere in China.’
 
Walls on tombs defined the Chinese concept of space. The tomb, mu or fen mu was a constructed architectural space containing mortuary structure, grave furnishings and above ground landmarks. It was also colloquially referred to as cang, ‘place of hiding’ or ‘concealment’. Most southern Shanxi tombs were four-sided brick structures with a single chamber connected by a staircase to ground level. Some had domed ceilings. The small interiors were intended as subterranean homes for their occupants. Surrounding relief sculpture of moulded and carved brick provided the accoutrements and comforts of past lives. One characteristic Shanxi element, the figure of a woman peeping through a half-open door – said to represent an intermediary between life and death – was found on many tombs. ‘Almost every theme in relief on the walls traces to the Han dynasty in China,’ says Prof Steinhardt. ‘There is no obvious reason or documentary explanation why single-chamber tombs with such intense decoration became so popular at this time and in this place’.
 
Single-chamber tombs were increasingly prominent burial structures in Shanxi after 1127 when it was occupied by the Jurchen. Having decimated the Liao empire, they went to war with the Northern Song, forcing the court at Kaifeng south to Hangzhou. They began to rule as the Jin with a dual Jurchen and Chinese administration, legitimising their authority – unlike the Liao – by endorsing Chinese cultural practices. Chinese court ritual, pomp and ceremony were left as they were.  Traditional civil service examinations continued to be held. This transition to Jin rule might be witnessed to some extent, in the tomb carvings on show. The Northern Song specimens contain mundane domestic activities: A horse tethered to a post, wine utensils, rice pounding, a woman’s accoutrements, household furniture and an ox-driven mill. Myth and legend were drawn from Shanxi religious mural painting such as the Daoist baxian, ‘Eight Immortals’ distinguished by their personal attributes. Their leader, the renowned Lu Dongbin, was said to inhabit the Yongle Gong temple in southern Shanxi. Another Immortal, Li Tieguai, symbolised the trauma of reaching immortality. He returned to life to care for the sick, carrying a sackful of medicines on his back. Zhang Guolao, ‘Zhang Guo the Elder’, is shown accompanied by his signature percussion instruments.
 
The Jin, having consolidated their hold over what was Northern Song territory, signed a peace treaty with the Southern Song (1127-1279) in 1141. They now ruled as a minority over some 50 million Han Chinese in north China. They had no effective written script of their own, and although they relied somewhat on the Khitan script, it was the Chinese language that dominated their bureaucracy. From the 1150’s onwards, to gain Han popular support, they revived the didactic teachings of both Confucius and the Northern Song thinker Su Shi (1036-1101). On his accession to the throne, the Jin emperor Shizong (r.1161-1189) commissioned a Jurchen edition of the Han dynasty Confucian text, The Classic of Filial Piety as official Jin literature. Confucian virtues are therefore prominently extolled on carvings dating from the Jin. Meng Zong, an exemplary figure, is seen crying on a plaque because his infirmed mother craved bamboo shoots in winter. His tears enabled bamboo shoots to sprout out miraculously from the ground. Taking them home, he cooked them for her and she fully recovered. Other episodes include ‘Wang Wuzi’s wife cutting off her own flesh to cure her mother-in-law’s illness’ and ‘Dong Yong selling himself as a slave to bury his dead father’.
 
We are also treated to animated figures carved in the round and painted over with colourful pigments. They contain clues about Jin painting. Others were carved in high relief on reddish-grey bricks. Both were drawn broadly from two kinds of popular amusement: Za Ju, ‘formal performances of written plays’ and San Qu, ‘performances related to village festivals’. They offer material evidence of the popularity of theatre in ancient Shanxi - said to be the birthplace of Chinese opera and drama. The head of a moustachioed actor from Macun, Jishan county might be attributed to the zhuanggu, ‘pretend male solo lead’ of a Za Ju play. One plaque from Houma of the shehuo, literally ‘fiery community’ spectacle depicts two cavorting child performers in the manpaiwu, ‘dance of no restraint’. Captured too is the zhumaxi, ‘bamboo horse drama’ played out by an equestrian troupe. 
   
These artistic phenomena apart, the highlight of the exhibition is the said tomb. It measures 2.8 m long, 2 m wide and 1.6 m deep and contains a total of 43 carved bricks. On its north wall, two ‘door guardians’, a man and a woman in traditional costume had been carved on either side of a centralised door panel. Eight latticed windows, four on each side, symmetrically face each other on its east and west walls. A niche with a tableau of four performers – from the theatre, opera and local drama – enhances its south wall. The tomb walls are lined with goutou, ‘roof-end tiles’ and dishui, ‘gargoyles’ decorated by floral motifs and grotesque animal masks. They stand on a platform, defined by a narrow eave, housing lishi, ‘strongman’ figures and auspicious animals below.
 
The tomb is considered a gem of ancient burial art, because it provides important documentary evidence about 12th-century Shanxi architecture which has since perished. The small-scale architectural features replicated on its walls were imitations adapted from above ground wooden buildings of the time. Its door, windows, niche, roof and eave structures, among others, contain specifications and techniques documenting the use of wood, brick masonry and mortar during the Northern Song. The rules for tiling are also made known. This is because national guidelines for construction had been laid down by the emperor Huizong (r.1101-1125) early on in his reign, and were compiled in the Yingzao Fashi, ‘Building Standards’ (1103) by Li Jie. These principles of Song architecture became the most authoritative work of its kind, and was reissued by the Hangzhou court in 1145.  
Until recently, the brief Jin dynasty remained relatively obscure. It was neither a defining period in Chinese history nor did it shape the artistic and cultural foundations of Chinese civilisation. Why then was burial architecture revived during the Jin in tombs in Shanxi? Its detractors at the time included the Northern Song statesman, Sima Guang (1019-1086) and a leading Confucian thinker, Zhu Xi (1130-1200) who denounced the practice, described as ‘stemming from the common people’, such as local merchants and landlords, as ‘vulgar’. We do not know who the Chinese patrons of these tombs were. ‘Only a few of the tombs’ occupants were named but there is no pattern for this,’ says Prof Steinhardt. There are several tombs of the Dong Family, including Dong Hai (d.1196) and Dong Ming (d.1210). In those cases, and in other tombs across China when the occupants are known, there is a stone funerary inscription in the tomb.’
 
We might turn perhaps to burial archaeology for some insights. Burial archaeology studies the role of burials in replicating social status in societies of the past. In ancient China, there were many gradations of social status and these differences were expressed in many symbolic ways. Burial sites tell us both about the individuals buried in them and about the social structure of their particular group. This represents a move away from a focus on individual burials, and towards the comparative study of burials from different social strata. While the discipline is still in the early stages of correlating artefacts, burial location, burial layout and funerary architecture with evolving hierarchies in Chinese society, the Shanxi tomb and brick carvings leave little doubt that they are critical to understanding the Han Chinese during Jin rule. BY YVONNE TAN


Teatro, Vida y el más allá: Tomb Decoración de la dinastía Jin de Shanxi
por el administrador,
Miércoles, 29 de febrero 2012 - 15:54



Durante miles de años, los chinos han estado preocupados por la creación de una cultura del entierro, que fue impulsado por la creencia en el más allá. Los enormes recursos que se dedican a la construcción y equipamiento de tumbas fueron apoyadas por la práctica del culto a los antepasados, la familia extensa y la estructura social y por los ideales confucianos de la piedad filial. Hasta 1949, las tumbas en China eran sacrosantas. Posteriormente, se introdujo una rama de la arqueología moderna conocida como muzang kaogu, 'arqueología de entierros' en el que la recolección y preservación de material excavado se dirigen a la investigación a largo plazo de la información que transmiten.

Desde la década de 1950, muchas tumbas de ladrillo han sido desenterrados en Shanxi, norte de China central. Ellos se concentraron alrededor de Pingyang en el sur, donde los lugares incluidos Houma han producido unas 30 tumbas. Pertenecían a los chinos Han, que no eran parte de la nobleza que vive en la zona y podría estar fechado del 12 al los siglos 14, que abarca la tarde Song del Norte (960-1127), el Jin (1115-1234) y el Yuan (1279-1368) dinastías. El Jin era parte de una sucesión de imperios no chinos junto con el Liao (916-1125) y el Xixia (1038-1227), que coexistió con Song China. Temprano en el siglo 12, los habitantes del bosque conocido como el Jurchen, que hablaba una lengua altaica Interior, habían conquistado el corazón de Manchuria. En 1115, su líder, Aguda (r.1113-1123), nombró a su dinastía al estilo chino, Jin, que significa "oro", que se encontró en su tierra natal en el río Ashi, un afluente del Sungari. Ellos comenzaron a barrer el sur, y con el tiempo llevaron a cabo gran parte del norte de China.

Según los estándares chinos, el Jin tuvo un tiempo relativamente corto la tenencia de 119 años, pero la mayoría de las tumbas de ladrillos encontrados fueron construidos durante este tiempo. La más espectacular fue descubierto en julio de 2009 cuando trabajadores de la construcción renovar una residencia personal en el condado de Jishan, Shanxi, chocó contra un muro de ladrillo, mientras que la excavación subterránea. Se pusieron en contacto el museo local y una excavación que se produjo revelaron una antigua tumba de ladrillos que data del Jin que albergaba un ataúd planteado. La tumba fue distinguido por gran escala grabados en las paredes de ladrillo de una intensidad extraordinaria y rara. Pesaba 365 kg y desde entonces ha sido reconstruido sobre el suelo, con sus relieves interiores intactos. Por otra parte, ha viajado fuera de China por primera vez para formar la base de esta exposición, Teatro, Vida y la vida futura: Tomb Decoración de la dinastía Jin de Shanxi, con el apoyo de 90 objetos de ladrillos esculpidos de los descubrimientos recientes. Una alianza especial entre el Instituto de China y el Museo Provincial de Shanxi, Taiyuan, el espectáculo que está comisariada por su director Shi Jinming, no tiene precedentes. Cuenta talla tradicional tumba de ladrillo, un género particular de arte popular chino por primera vez en los EE.UU., donde es en gran parte desconocido. Lo que diferencia a las tallas del sur de Shanxi aparte son su carácter distinto. Se forman a partir de técnicas de talla de ladrillo sofisticados con asunto demostrando importa una fascinación por el teatro, la ópera y el teatro.

Eso diversiones populares significaba para los vivos deben figurar en tumbas podría ser colocado en su contexto. Arquitectura funeraria china como la arquitectura tradicional, no era una profesión especializada como lo es en el oeste. No hubo arquitectos en el sentido occidental de la palabra. Durante generaciones, los constructores desconocidos y maestros artesanos construida formas construidas que dependen de la estructura de madera, la plataforma de base y el techo decorativo como estructuras básicas, utilizando principalmente la madera. Ladrillo, también se utilizaron piedras, barro-tierra, baldosas de cerámica y metal. Ladrillo que es arcilla, amasado, moldeado y cocido al horno por el fuego, se utilizó para las tumbas ya en el período de los Reinos Combatientes (475-221 aC) y, ciertamente, por lo menos la dinastía Han (206 aC-220). No se limitó a la Jin.

"En China, el ladrillo se utiliza principalmente para la construcción de pagodas y tumbas. Arquitectura china por encima del suelo se hace generalmente por estructura de madera. Arquitectura destinado a soportar, como pagodas y tumbas, tenían estructuras de ladrillo lógicas ", dice investigador invitado exposición, Nancy Shatzman Steinhardt, Profesor de Arte de Asia Oriental y Curador de Arte chino en la Universidad de Pennsylvania. 'El ladrillo se utiliza como superficie de la pared ", añade. "Las únicas opciones para las paredes son de ladrillo, piedra o madera. Madera no es utilizado, y el ladrillo es raro. Casi todas las tumbas chinas de la dinastía Han en adelante tienen paredes de ladrillo, bien decoradas con escultura en relieve como estas paredes o cubiertas con una superficie lisa y pintadas. Laca podría ser utilizado para un sarcófago, pero nunca para las paredes. '

Históricamente, la arquitectura tumba china ha sido el arte de los artesanos. Tumbas se hicieron individualmente. Las personas que trabajan en ellos incluidos albañiles, talladores de piedra, pintores decorativos, así como artesanos de los talleres que colaboraron para hacer murales y esculturas de socorro. 'Shanxi artesanos de las dinastías Song, Jin y Yuan eran famosos por la talla de ladrillo en las tumbas. Practicaron la técnica de cincelado figuras y motivos de ladrillos bajos como combustible, que podría ser normal, pintadas o esmaltadas. Esta exposición, sin embargo, se trata de un subconjunto muy específico de la talla de ladrillo chino, 'Prof Steinhardt continúa diciendo. 'El arte de la talla de ladrillo puede haber sido indígena, y especial para Shanxi, pero no era único. Lo que es único es la elaboración de la decoración tallada de estos ejemplares del sur de Shanxi. Paredes de las tumbas han sido decoradas con ladrillo tallado y pintura desde el primer milenio antes de Cristo. Sin embargo, las tumbas de los que se deriva el material de exposición tienen un nivel inusualmente intensa, detallada y extensa de la decoración. Sin similar extenso grupo de tumbas se conoce en otras partes de China. "

Paredes en tumbas definen el concepto chino de espacio. La tumba, mu o fen mu era un espacio arquitectónico construido conteniendo estructura mortuoria, muebles de graves y sobre tierra hitos. También se refiere coloquialmente como cang, «lugar de escondite 'o' ocultamiento '. La mayoría de las tumbas del sur de Shanxi fueron estructuras de ladrillo de cuatro lados con una sola cámara conectada por una escalera a la planta baja. Algunos tenían techos abovedados. Los pequeños interiores fueron concebidos como casas subterráneas para sus ocupantes. Alrededor de escultura en relieve de ladrillo moldeado y esculpido proporcionó los pertrechos y el confort de las vidas pasadas. Un elemento característico de Shanxi, la figura de una mujer que mira furtivamente a través de una puerta entreabierta - dice que representa un intermediario entre la vida y la muerte - se encontró en muchas tumbas. "Casi todos los temas en relieve en las paredes traza a la dinastía Han en China," dice el profesor Steinhardt. "No hay ninguna razón obvia o explicación documental qué tumbas de una sola cámara con tales decoración intensa se hizo tan popular en este momento y en este lugar '.

Tumbas de una sola cámara eran estructuras funerarias cada vez más prominentes en Shanxi después de 1127 cuando fue ocupada por el Jurchen. Después de haber diezmado el imperio Liao, se fueron a la guerra con el Song del Norte, lo que obligó a la corte en Kaifeng sur a Hangzhou. Ellos comenzaron a gobernar como el Jin con una doble administración Jurchen y chino, legitimar su autoridad - a diferencia de la Liao - respaldando prácticas culturales chinas. Corte china ritual, la pompa y la ceremonia se quedaron como estaban. Exámenes tradicionales de la administración pública continuaron recluidos. Esta transición a un gobierno Jin podría ser presenciado en cierta medida, en las tallas de la tumba en la feria. Los especímenes Song del Norte contienen actividades domésticas cotidianas: Un caballo atado a un poste, utensilios de vino, golpes arroz, avíos de una mujer, muebles para el hogar y un molino de buey impulsada. Mito y leyenda se extrajeron de Shanxi pintura religiosa mural como la Baxian taoísta, "Ocho Inmortales" distinguido por sus atributos personales. Su líder, el renombrado Lu Dongbin, se dice habita el templo Yongle Gong en el sur de Shanxi. Otra Inmortal, Li Tieguai, simbolizaba el trauma de alcanzar la inmortalidad. Él volvió a la vida para cuidar a los enfermos, llevando un saco de medicamentos en su espalda. Zhang Guo Lao, "Zhang Guo el Viejo ', se muestra acompañado de sus instrumentos de percusión de la firma.

El Jin, después de haber consolidado su control sobre lo que fue territorio Song del Norte, firmó un tratado de paz con el Song del Sur (1127-1279) en 1141. Ahora descartaron como una minoría sobre unos 50 millones de chinos Han en el norte de China. No tenían la escritura efectiva por escrito de su cuenta, y aunque confiaban tanto en el guión Khitan, que era la lengua china que dominaba la burocracia. Desde la década de 1150 en adelante, para ganar Han apoyo popular, que revivió las enseñanzas didácticas tanto de Confucio y la Song del Norte pensador Su Shi (1036-1101). En su ascensión al trono, el emperador Jin Shizong (r.1161-1189) encargó una edición jurchen del texto confuciana dinastía Han, el clásico de la piedad filial como la literatura oficial de Jin. Por lo tanto, virtudes confucianas se ensalzaban prominente en tallas que datan del Jin. Meng Zong, una figura ejemplar, se ve llorando en una placa porque su madre infirmed ansiaba brotes de bambú en invierno. Sus lágrimas habilitadas brotes de bambú a brotar milagrosamente de la tierra. Tomando a su casa, les cocinaba para ella y ella se recuperó completamente. Otros episodios incluyen "la esposa de Wang Wuzi cortar su propia carne para curar a su madre-en-ley de la enfermedad" y "Dong Yong vendiendo a sí mismo como un esclavo para enterrar a su padre muerto '.

También estamos invitados a figuras animadas talladas en la ronda y pintadas encima con pigmentos de colores. Contienen pistas sobre la pintura Jin. Otros fueron talladas en alto relieve en los ladrillos de color rojizo-gris. Ambos fueron dibujados en líneas generales a partir de dos tipos de diversiones populares: Za Ju, 'performances formales de obras escritas y de San Qu', actuaciones relacionadas con las fiestas del pueblo. Ofrecen pruebas materiales de la popularidad del teatro en la antigua Shanxi - dice que es el lugar de nacimiento de la ópera y el teatro chino. La cabeza de un actor de bigote del condado Macun, Jishan podría atribuirse a la Zhuanggu, 'pretende plomo solista masculino "de un Za Ju jugar. Una placa de Houma del shehuo, literalmente, "comunidad de fuego 'espectáculo representa a dos niños retozando ejecutantes en el manpaiwu," danza de ninguna restricción'. Capturado también es el zhumaxi, drama caballo de bambú 'jugó a cabo por un grupo ecuestre.
   
Estos fenómenos artísticos aparte, lo más destacado de la exposición es la citada tumba. Mide 2,8 m de largo, 2 m de ancho y 1,6 m de profundidad y contiene un total de 43 ladrillos tallados. En su pared norte, dos "guardianes de las puertas ', un hombre y una mujer en traje tradicional habían sido talladas a ambos lados de un panel de puerta centralizado. Ocho ventanas enrejadas, cuatro a cada lado, se enfrentan simétricamente entre sí en sus paredes este y oeste. Un nicho con un cuadro de cuatro artistas - desde el teatro, la ópera y el teatro local, - mejora su pared sur. Las paredes de las tumbas están llenas de goutou, 'azulejos del techo de gama' y Dishui, "gárgolas" decorada con motivos florales y máscaras de animales grotescos. Están de pie sobre una plataforma, que se define por un alero estrecho, Lishi vivienda, cifras 'hombre fuerte' y animales auspiciosos abajo.

La tumba es considerada una joya de arte antiguo entierro, ya que proporciona importantes pruebas documentales acerca de la arquitectura de Shanxi del siglo 12 que ha perecido desde entonces. Las características arquitectónicas de pequeña escala replicados en sus paredes fueron imitaciones adaptadas de tierra por encima de los edificios de madera de la época. Sus estructuras de puertas, ventanas, nichos, techos y aleros, entre otros, contienen especificaciones y técnicas que documentan el uso de la madera, mampostería de ladrillo y el mortero durante la Song del Norte. Las reglas para el suelo de baldosas también se dan a conocer. Esto se debe a las directrices nacionales para la construcción se habían establecido por el emperador Huizong (r.1101-1125) al principio de su reinado, y fueron compilados en el Yingzao Fashi, 'Normas de Construcción "(1103) por Li Jie. Estos principios de la arquitectura canción se convirtió en la obra más autorizada en su género, y fue reeditado por el tribunal de Hangzhou en 1145.
Hasta hace poco, la breve dinastía Jin se mantuvo relativamente oscuro. No era ni un período decisivo en la historia de China ni se forma a las fundaciones artísticas y culturales de la civilización china. ¿Por qué entonces era la arquitectura entierro revivido durante el Jin en tumbas en Shanxi? Sus detractores en el momento incluyen el estadista Song del Norte, Sima Guang (1019-1086) y un pensador Confucio líder, Zhu Xi (1130-1200) quien denunció la práctica, que se describe como "derivados de la gente común", como los comerciantes locales y los terratenientes, como "vulgar". No sabemos quiénes son los clientes chinos de estas tumbas fueron. "Sólo unos pocos de las tumbas 'ocupantes fueron nombrados pero no hay patrón para esto", dice el profesor Steinhardt. Hay varias tumbas de la familia Dong, incluyendo Dong Hai (d.1196) y Dong Ming (d.1210). En esos casos, y en otras tumbas a través de China, cuando se conocen los ocupantes, hay una inscripción funeraria de piedra en la tumba ".


Podríamos dar vuelta quizá a la arqueología entierro para algunas ideas. Arqueología entierro estudia el papel de los entierros en replicar el estatus social en las sociedades del pasado. En la antigua China, había muchas gradaciones de estatus social y estas diferencias se expresaron en muchos aspectos simbólicos. Sitios de entierro a los dos hablan de los individuos enterrados en ellos y sobre la estructura social de su grupo en particular. Esto representa un alejamiento de un enfoque en los entierros individuales, y hacia el estudio comparativo de los entierros de diferentes estratos sociales. Mientras que la disciplina se encuentra todavía en las primeras etapas de artefactos que correlacionan, lugar de entierro, disposición de enterramiento y arquitectura funeraria con la evolución de las jerarquías en la sociedad china, la tumba de Shanxi y tallas de ladrillo dejan pocas dudas de que son fundamentales para la comprensión de los chinos Han durante el gobierno Jin. POR TAN YVONNE