miércoles, 8 de junio de 2016

Phases in project management

http://www.yolose.es/apps/blog1/fases-en-la-gestion-de-proyectos/

traducido por Federico Dilla

Phases in project management

Basically, the management of a project can be divided into three phases:

Design and organization of the project at this stage, conceptual, the problem is formulated which has to solve determining the component tasks, those responsible for them, the time and resources available to us.

Planning and budget: using any of the existing methods, such as PERT, project planning is done and is determined as accurately as possible, relations between different tasks, the cost of the planned work and labor requirements work.

Monitoring and adjustments: once the project is launched, it is necessary continuous monitoring of it to detect any deviations and make the necessary adjustments.

partial diagram

Diagrama parcial

In the diagram I represent all stages in the project management: initiation, planning, implementation, monitoring and completion. That is, from the beginning until its closure, since conceived until the customer accepts and pays us for it. Obviously, this diagram should be adapted to your project and your company. And although it is very likely that you and your company already have something similar, it seems interesting, and intuitive capture all the processes of project management in a single diagram. I hope you find it useful.

Fases en la gestión de proyectos

Básicamente, la gestión de un proyecto se puede dividir en tres fases:
  1. Concepción y organización del proyecto: en esta fase, conceptual, se formula el problema que se ha de resolver determinando las tareas que lo componen, los responsables de las mismas, los tiempos y recursos con los que contamos.
  2. Planificación y presupuesto: utilizando alguno de los métodos existentes, como el PERT, se realiza la planificación del proyecto y se determina, con la mayor precisión posible, las relaciones entre las diferentes tareas, el coste de los trabajos previstos y las necesidades de mano de obra.
  3. Seguimiento y ajustes: una vez que el proyecto se ha puesto en marcha, es necesario realizar una vigilancia continua del mismo para detectar las desviaciones producidas y realizar los ajustes necesarios.
Diagrama parcial
En el diagrama adjunto represento todas las fases en la gestión de un proyecto: inicio, planificación, ejecución, seguimiento y finalización. Es decir, desde el inicio hasta su cierre, desde que se concibe hasta que el cliente lo acepta y nos paga por ello. Evidentemente, este diagrama se debe adaptar a su proyecto y a su empresa. Y aunque es muy probable que usted y su empresa ya cuenten con algo parecido, parece interesante, e intuitivo, plasmar todos los procesos de la gestión de un proyecto en un solo diagrama. Espero que le sea de utilidad.