miércoles, 4 de marzo de 2015

Evolution of the same utterance of a mathematical problem in Spain from 1960 to 2015

Evolution of the same utterance of a mathematical problem in Spain from 1960 to 2015

The teaching reform concerns us all. A group of teachers has examined the issue of the statement of a problem.
Plan 1960: A farmer sells a bag of potatoes for 1000 pesetas. Production costs amount to 4/5 of the selling price, What benefit does?
Traditional Teaching 1970: A farmer sells a bag of potatoes for 1OOO pesetas. Production costs amount to 4/5 of the selling price, ie, 800 pesetas. What benefit does?
Modern Teaching 1970: A farmer establishes a correspondence between a P F set of potatoes and a set M of coins. The cardinality of the set M is equal to 1000 and every element PFM worth a penny. 1000 draws big points representing the elements of the set M. The set G of production costs contains 200 items unless the set M. It answers the question: What is the cardinality of the set B of benefits? (Draw this set in red)
Teaching renovated 1980: A farmer sells a bag of potatoes for 1000 pesetas. Production costs amounted to 800 pesetas and the benefit is 200 pesetas. Task: emphasizes the word "potatoes" and discuss its meaning with your partner.
Reformed Education, 1980: A privilejiao kapitalista payés s'anrequesio injuttamente 200 tocha d'peel with a potato, and seeks analisa testo Ias fartas d'spelling of sintasi and puntuasión and realize that you think of your way to s 'I enriquesé.
Computer assisted instruction, 1990: A producer of agricultural space petitions global area network conversational-bank data that DISPLAYa the day-rate of the potato. After a reliable computer software is low and determines the cash flow on screen bitmap (under MS-D0S, floppy and hard disk configuration 40 megabytes) Draw with mouse integrated 3D contour sack of potatoes. After you make a log-in Network by 36.15 BP (Blue Potatoe) code and follow the menu prompts.
Teaching 2000: What's a euro?
Teaching 2015: What is a farmer?

Evolución del mismo enunciado de un problema matemático en España desde 1960 al 2015

La reforma de la enseñanza nos interesa a todos. Un grupo de docentes ha examinado la cuestión del enunciado de un problema.
Plan de 1960: Un campesino vende un saco de patatas por 1000 pesetas. Los gastos de producción se elevan a 4/5 partes del precio de venta, ¿Qué beneficio obtiene?
Enseñanza tradicional 1970: Un campesino vende un saco de patatas por 1OOO pesetas. Los gastos de producción se elevan a 4/5 partes del precio de venta, es decir, a 800 pesetas. ¿Que beneficio obtiene?
Enseñanza moderna 1970: Un campesino establece una correspondencia F entre un conjunto P de patatas y un Conjunto M de monedas. El cardinal del conjunto M es igual a 1000 y cada elemento PFM vale una peseta. Dibuja 1000 puntos gordos que representen los elementos del conjunto M. El conjunto G de los gastos de producción contiene 200 elementos menos que el conjunto M. Da respuesta a la pregunta siguiente: ¿Cuál es el cardinal del conjunto B de los beneficios? (Dibuja este conjunto en rojo)
Enseñanza renovada 1980: Un agricultor vende un saco de patatas por 1000 pesetas. Los gastos de producción se elevan a 800 pesetas y el beneficio es de 200 pesetas. Tarea: subraya la palabra "patatas" y discute su significado con tu compañero.
Enseñanza reformada, 1980: Un payés kapitalista privilejiao s'anrequesio injuttamente de 200 pelas con una tocha d'patata, analisa el testo y busca Ias fartas d'ortografía, de sintasi y de puntuasión y cuenta de que tu piensas de su manera de s'enriquesé.
Enseñanza asistida por ordenador, 1990: Un productor del espacio agricola en red de área global peticiona un data-bank conversacional que le displaya el day-rate de la patata. Después se baja un software computacional fiable y determina el cash-flow sobre pantalla de mapa de bits (bajo MS-D0S, configuración floppy y disco duro de 40 megabytes) Dibuja con el ratón el contorno integrado 3D del saco de patatas. Después haces un log-in a la Red por 36.15 código BP (Blue Potatoe) y sigues las indicaciones del menú.

Enseñanza 2000: ¿Qué es un euro? 

Enseñanza 2015: ¿Qué es un campesino?